SUZUKI GSX 600 F

Motocykl ten produkowany od 12 lat do dnia dzisiejszego doczekał się jedynie zmiany nadwozia w1998. Przedtem jedyna zmiana na nowy sezon była zmiana kolor nadwozia. Suzuki gsx600f powstała jako słabsza wersja modelu gsx750f, , w której zmiana poddano silnik(zmieszono średnice cylindrów).Zmiana uległa tylna lampa i kanapa oraz zestaw wskaźników pokładowych cala reszta została niezmieniona czego skutkiem jest dość wysoka masa własna bo 225kg jednak mocne i solidne podwozie oraz świetne hamulce rekompensują te słabostkę.Silnik Suzuki pracuje z chrapliwym odgłosem typowym dla chłodzonych powietrzem i olejem konstrukcji Suzuki, osiąga moc 86KM przy 11 000 Obr/min. głowica wyposażona jest w szesnaście zaworów i dwa walki rozrządu.(Tą sama konstrukcje silnika aczkolwiek zmodernizowana możemy znaleźć w innym modelu Suzuki : GSF600 Bandit).Wśród wad w jednostce napędowej mógłbym wymienić jedynie zacinający się napinacz rozrządu.

Podwozie: Rama zbudowana jest ze stalowych profili i otacza silnik z boku, jednocześnie pod silnikiem znaleźć możemy dwa podciągi zaprojektowane do większego silnika. Tylne zawieszenie to stalowy wahacz oraz centralny amortyzator z pełną regulacja napięcia wstępnego sprężyny. Przednie zawieszenie to klasyczny

widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm. Hamulce w GSX600f są jej mocną stroną dwie tarcze z przodu (cztero tłoczkowe) oraz jedna tarcza z pojedynczym zaciskiem z tyłu. Nadwozie: pozycja za kierownica jest typowo sportowa (nisko umieszczona kierownica i przesunięte do tylu podnóżki kierowcy, ale mimo tego kanapa jest dość duża i wygodna nawet dla dwóch rosłych osób. Zbiornik paliwa ma 19 l i średnio starcza na 300 km. Wśród wad w nadwoziu można uznać zbyt mało czytelny szybkościomierz (obrotomierz i wskaźnik paliwa są bardzo precyzyjne i czytelne) i za krótkie wysięgniki lusterek wstecznych. Ważną rzeczą jest to że katana wyposażona jest w centralna podstawkę (o jej zaletach nie trzeba pisać).

W czasie 12 letniej produkcji zmiany chociaż drobne ale były: I tak w 1989 r dźwigienka ssania została przeniesiona z bloku silnika na kierownicę i dodano regulacje dźwigni hamulca przedniego, tłumiki otrzymały nierdzewne osłony. Koła zmieniono i poszerzono , wraz z nimi zmieniono tarcze hamulcowe na pływające. W 1990 roku wymieniono gaźniki. Nowe gaźniki miały 33mm średnicy to 2 mm więcej niż w modelu 1989r.Zmieniono także czasy wałków rozrządu oraz pokrywę zaworową. W 1992 r rozdwojone dźwigienki zaworowe zastąpiono pojedynczymi. Wraz z nimi przyszły drobne zmiany w przełożeniach skrzyni biegów.

DANE TECHNICZNE

DANE EKSPLOATACYJNE

W GÓRĘ

DO STRONY GŁÓWNEJ