Moje 2oo
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL
|
SUZUKI GSX 600 F
Motocykl
ten produkowany od 12 lat do dnia dzisiejszego doczekał się jedynie zmiany
nadwozia w1998. Przedtem jedyna zmiana na nowy sezon była zmiana kolor
nadwozia. Suzuki gsx600f powstała jako słabsza wersja modelu gsx750f, , w
której zmiana poddano silnik(zmieszono średnice cylindrów).Zmiana uległa
tylna lampa i kanapa oraz zestaw wskaźników pokładowych cala reszta
została niezmieniona czego skutkiem jest dość wysoka masa własna bo 225kg
jednak mocne i solidne podwozie oraz świetne hamulce rekompensują te
słabostkę.Silnik Suzuki pracuje z chrapliwym odgłosem typowym dla
chłodzonych powietrzem i olejem konstrukcji Suzuki, osiąga moc 86KM przy
11 000 Obr/min. głowica wyposażona jest w szesnaście zaworów i dwa walki
rozrządu.(Tą sama konstrukcje silnika aczkolwiek zmodernizowana możemy
znaleźć w innym modelu Suzuki : GSF600 Bandit).Wśród wad w jednostce
napędowej mógłbym wymienić jedynie zacinający się napinacz rozrządu.
Podwozie:
Rama zbudowana jest ze stalowych profili i otacza silnik z boku,
jednocześnie pod silnikiem znaleźć możemy dwa podciągi zaprojektowane do
większego silnika. Tylne zawieszenie to stalowy wahacz oraz centralny
amortyzator z pełną regulacja napięcia wstępnego sprężyny. Przednie
zawieszenie to klasyczny
widelec
teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm. Hamulce w GSX600f są jej mocną
stroną dwie tarcze z przodu (cztero tłoczkowe) oraz jedna tarcza z
pojedynczym zaciskiem z tyłu. Nadwozie: pozycja za kierownica jest typowo
sportowa (nisko umieszczona kierownica i przesunięte do tylu podnóżki
kierowcy, ale mimo tego kanapa jest dość duża i wygodna nawet dla dwóch
rosłych osób. Zbiornik paliwa ma 19 l i średnio starcza na 300 km. Wśród
wad w nadwoziu można uznać zbyt mało czytelny szybkościomierz (obrotomierz
i wskaźnik paliwa są bardzo precyzyjne i czytelne) i za krótkie wysięgniki
lusterek wstecznych. Ważną rzeczą jest to że katana wyposażona jest w
centralna podstawkę (o jej zaletach nie trzeba pisać).
W czasie
12 letniej produkcji zmiany chociaż drobne ale były: I tak w 1989 r
dźwigienka ssania została przeniesiona z bloku silnika na kierownicę i
dodano regulacje dźwigni hamulca przedniego, tłumiki otrzymały nierdzewne
osłony. Koła zmieniono i poszerzono , wraz z nimi zmieniono tarcze
hamulcowe na pływające. W 1990 roku wymieniono gaźniki. Nowe gaźniki miały
33mm średnicy to 2 mm więcej niż w modelu 1989r.Zmieniono także czasy wałków
rozrządu oraz pokrywę zaworową. W 1992 r
rozdwojone dźwigienki zaworowe zastąpiono pojedynczymi. Wraz z nimi
przyszły drobne zmiany w przełożeniach skrzyni biegów.
DANE
TECHNICZNE
- SILNIK:
Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony
powietrzem.Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder,cztery gaznikiki
o średnicy przelotu 33mm, rozrusznik elektryczny,Alternator o mocy 360W
Średnica cylindra/skok tloka 62,6/48,7 mm, pojemnść skokowa 599 cm^3,
stopień; sprężania 11,3:1. Moc maksymalna 63kW (86KM) przy 11 000
obr/min. Maksymalny moment obrotowy 58,5Nm przy 9600 obr/min.
- PRZENIESIENIE
NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa
skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
- PODWOZIE: Stalowa
boczna, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony
podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym Hamulce: przód-dwie
plywajace tarcze o średnicy 290 mm, tył- tarcza o średnicy 250mm.
Ogumienie: przód - 110/80 V17, tył - 140/80 V 17.
- WYMIARY I MASY:
Długość całkowita 2160 mm, rozstaw osi 1440mm, wysokość siodła 750mm,
pojemność zbiornika paliwa 19 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 225kg.
Dopuszczalna masa calkowita 405 kg.
- OSIĄGI: Prędkość
maksymalna 215km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy,
średnie zużycie paliwa 5,3 litra na 100 km.
DANE
EKSPLOATACYJNE
- Przegląd
techniczny co 6 000 km
- Wymiana oleju
silnikowego co 6 000 km.
- Wymiana filtru
olejowego co 6 000 km.
- Olej silnikowy 10
W 40 (4 litry).
- Swiece zapłonowe
NGK CR 9EK
- Olej teleskopowy
SAE 10 478 ml w kazdej goleni.
- Akumulator 12 V 14
Ah.
- Luz zaworowy przy
zimnym silniku: ssące 0,10mm-0,15 , wydechowe 0,18mm-0,23mm.